Taldea:02-46
Hausnarketa:
Bertan
Wilhelm von Osten Matematikaria Bere zaldia Alemania guztian erakusten hasi zen
bere zaldiak erantzun matematikoak eta alfabetikoak erantzuten
baitzituen.Gertaera honek zientifikoen arreta piztu zuen. Beraz,Oscar Pfungst
psikologoa Carl stumpf irakaslearen laguntzarekin, Hasi ziren zaldiarekin
esperimentatzen eta erabaki batera heldu ziren:Argi geratu zen zaldiak ez
zituela egiten kalkuluak galderei erantzuteko. Gizakiekin ikus kontaktua behar
zuen eta gizakia erantzuna jakitea.Izan ere, hau gertatzen bazen animaliekin
ere gerta zitekeen gizakien artean konturatu ziren
Beraz,Oscar Pfungst eta Carl Stumpf esperimentuak beste ikerketak piztu
zituen esate-baterako, Rosenthal 1964an eskola batean egindako esperimentua,
orduan, irakasleak ikaslearekiko duen aurreiritziaren arabera irakaslearen
portaera aldatzen dela frogatu zuen. Beraz hau ikusita, artikulu hau ikas
arlora bideratuta dago.
Esperimentu honetan Irakasleei ikasleen informazio ona ematen bazaie
irakasleen klasea emateko jarduera, ikasleekiko harremanak eta tratuak
hobeagoak izango lira eta hori ikaslearen aurrerapen maila igotzen du.
Aldiz, irakasleari ikasle arruntak dituela esaten bazaio kaskar bezala
tratatuko ditu eta bere aurrerapenak ez dira izango hain nabarmenak.
Orduan hau ikusita, nire ustez, nahiz eta ume batzuk besteak baino
azkarragoak izan Irakaslearen lana ez da ume bakoitzari maila batean sailkatzea
eta horren arabera modu ezberdinetan tratatzea eta irakastea, baizik eta ume
guztiei era berdinean tratatu beharko lituzke,horrela emaitza akademikoak
hobeagoak izango lirateke, horrez gain indibidualismoa eta lehiakortasuna
desagertuko litzateke eta umeen arteko harremanak hobeagoak izango lirateke.
Hala ere, ikaslearentzako hori zaila izatea , azken finean, denok gara
pertsonak eta denok akatsak dauzkagula eta batzuetan neutraltasuna mantentzea
zaila izan daitekeela ulertzen dut. Baina nire ustez, guztiok etiketarik eta
umeen espero den espektatibarik gabeko hezkuntza edukitzeko eskubidea dugula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario