viernes, 30 de noviembre de 2012

CELESTIN FREINET

Celestin freinet Frantzian jaiotako pedagogoa izan zen, eskola berriaren bultzatzaile bat izan zen.Freinet-ek eskolan zeuden metodologiak atzeratuta zeudela eta berristatu behar zirela pentsatzen zuen. Adibidez, Makina tailer batean makinak atzeratuak baditu eta bere negozioa mantendu nahi badu makinak berriak eta modernoagoak erosi beharko lituzke. Berdina gertatzen da eskolan, hau da metodologia eta eskola eramateko teknikak zaharkitutak eta antzin arokoak badira, orduan, teknika horiek aldatu  beharko lirateke  ez eragozteko umeen hezkuntzan eta bere ezagutzak jarrai daitezen aurrera  askatasunez.

Bere teknikak berristatzaileak izan ziren, hauen artean lankidetza eta guztien partaidetza bilatzen zuen. Baita ere gelako giroa hobetzea beharrezkoa zela (irakasle eta ikasle harremanak) pentsatzen zuen umearen erosotasuna bilatzeko, eskola ez da izan behar zigor bat, baizik eta ezagutzak bai akademikoki, bai moralki lortzeko bide on bat dela pentsatzu behar da.

Horrez gain, Jolasen bidez ikasi behar zela eta praktika gehiago eginez, hau da, umeak landu behar den  gaian parteartzen  eta kolaboratzen badu, umea modu erraz batean ikasiko du. Freinet umeek haien esperientzien bidez ikasiko edota hezituko direla baina esperientzia horiek testuinguru eta modu egoki batean adierazi behar zirela eta Freinet ikuspegitik eskola hori bultzatzeko leku egokiena zela pentsatzen zuen. Horrexegatik ezinbestekoa da  guztion artean elkarlanean aritzea eta giro on bat sortzea.

Freinet bere pentsamenduak praktikan jarri zituen eta orain  bere teknikak erabiltzen dituzten eskolak badaude eta mantentzen dira.Eta guzti hau ikusita bere pentsamendu etab. esan ditzakegu freinet lortu nahi zuena zen eskola era demokratiko eta sozial batean eraman.

1 comentario:

  1. Hemen idatzitakoak, Unax, Teoria eta Historia ikasgaian izan lezake toki; gurean ez diot zentzunik topatzen. Freineti buruz berba asko egin arren, zu ez zara agertzen.

    ResponderEliminar